مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک : بلفاروپلاستی اصطلاح پزشکی جراحی زیبایی پلک می باشد که به منظور رفع افتادگی و پف چشم انجام می شود.

بلفاروپلاستی علاوه بر جنبه زیبایی ، جنبه درمانی نیز دارد زیرا در صورتی که افتادگی پلک بالا شدید باشد می تواند باعث اختلال در بینایی فرد شود در این صورت با انجام جراحی زیبایی پلک می توان علاوه بر بازگرداندن زیبایی چشم ها ، اخلال در دید آن ها را نیز درمان کرد.

مصرف الکل و استعمال دخانیات بعد از بلفاروپلاستی

الکل و سیگار دو عاملی هستند که مصرف آن ها سبب افزایش تورم و در نتیجه طولانی شدن دوره نقاهت می شود به همین علت بهتر است بیماران تا مدتی از مصرف آن ها خودداری کنند.

بهتر است افرادی که جراحی پلک انجام داده اند در معرض دود سیگار و قلیان نیز قرار نگیرند.

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک :

استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش تورم و کبودی های ناشی از جراحی زیبایی پلک می شود به همین علت به بیماران توصیه می شود بعد از بلفاروپلاستی خصوصا در روزهای ابتدائی پس از آن از کمپرس یخ استفاده کنند.

ایجاد زاویه 30 درجه در حین استراحت و خواب نیز کمک شایانی به کاهش تورم ناشی از بلفاروپلاستی می کند ، بیماران به این منظور می توانند دو بالش در زیر سر خود قرار دهند.

گرما یکی از مواردی است که تورم را افزایش می دهد بنابراین تا مدتی از قرار گرفتن در برابر معرض نور خورشید اجتناب کنید.

مصرف داروهای رقیق کننده خون

برخی از داروها هم چون آسپرین ، ژلوفن ، بروفن و غیره سبب انعقاد خون می شوند به همین علت بیماران باید تا مدتی بعد از عمل بلفاروپلاستی از مصرف آن ها خودداری کنند.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی پلک

خوابیدن بر روی شکم و پهلو باعث وارد شدن فشار به صورت و چشمان می شود به همین علت به بیماران گفته می شود تا مدتی فقط به صورت طاق باز بخوابند.

دوره نقاهت جراحی پلک

معمولا بیماران بعد از گذشت 1 الی 2 هفته از انجام جراحی زیبایی پلک بهبودی خود را به دست آورده و می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند اما لازم به ذکر است آن ها باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنند.

هزینه جراحی زیبایی پلک

بیماران برای اطلاع از هزینه جراحی بلفاروپلاستی ابتدا باید توسط جراح زیبایی تحت معاینه قرار گیرند سپس هزینه جراحی زیبایی پلک آن ها مشخص می گردد.