مراقبت های بعد از جراحی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی به منظور تغییر در شکل ، اندازه و جایگاه گوش بر روی سر انجام می گیرد که اگر قصد اقدام برای آن را دارید باید حتما به مراقبت های بعد از جراحی گوش نیز واقف باشید.

اگر می خواهید در نهایت بهترین نتیجه را از انجام عمل اتوپلاستی داشته باشید توصیه می گردد مقاله تهیه شده در زمینه مراقبت های بعد از عمل زیبایی گوش را مطالعه نموده و با کسب اطلاعات کافی در این زمینه و رعایت مو به موی آن ها به هدف خود نزدیک شوید. علاوه بر آن با رعایت اقدامات و مراقبت های بعد از عمل اتوپلاستی می توانید بروز عوارض احتمالی پس از جراحی زیبایی گوش را کاهش داده و دوران نقاهت آسان تری را سپری نمایید.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

در ادامه پراهمیت ترین مراقبت های بعد از جراحی گوش را شرح خواهیم داد:

• احساس درد و ناراحتی پس از جراحی اتوپلاستی امری انکار ناپذیر است که با مصرف صحیح داروهای تجویز شده می توانید آن را کنترل نمایید.

بعد از عمل گوش چه بخوریم

این سوالی است که برای اکثر متقاضیان عمل اتوپلاستی به وجود می آید که در جواب به آن باید گفت: محدودیتی در رژیم غذایی بعد از عمل زیبایی گوش وجود ندارد اما با توجه به متصل بودن فک به گوش لذا ممکن است به هنگام جویدن غذا ، احساس درد در گوش هایتان بروز کند بنابراین توصیه می شود تا زمان بهبودی نسبی از غذاهای نرم و آبکی مثل سوپ و فرنی بهره بگیرید. همچنین با نوشیدن مایعات و انواع آبمیوه ها ، آب از دست رفته بدن حین جراحی زیبایی گوش را جبران نمایید.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

• بلند کردن اجسام سنگین و انجام فعالیت های ورزشی موجب افزایش گردش خون در گوش ها می شود لذا تا زمان بهبودی از آن ها پرهیز نمایید.
  • ورود آب به داخل گوش می تواند سبب عفونت شود پس باید مراقب این امر بوده و تا بهبودی کامل از رفتن به استخر اجتناب نمایید.
  • نحوه خوابیدن پس از جراحی اتوپلاستی از دیگر مراقبت های بعد از جراحی گوش می باشد که باید طی آن ، سر حدودا 30 درجه بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد به همین منظور می توانید 2 بالش زیر سر خود قرار دهید. همچنین مراقب تماس گوش با بالش یا زمین بوده و از وارد شدن فشار به آن جلوگیری کنید.
  • خارج شدن خونابه بعد از عمل گوش می تواند خطرناک باشد لذا به هنگام رویت حتما موضوع را به جراح گوش خود اطلاع دهید.
  • کم شنوایی پس از عمل اتوپلاستی به دلیل وجود مایعات خونی و پانسمان داخل گوش می باشد که در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست چراکه موقتی بوده و به مرور زمان برطرف می گردد.
  • ممکن است تا مدتی پس از عمل اتوپلاستی ( معمولا 5 هفته ) ، در گوش خود احساس صدا کنید که این امر نیز موقتی و طبیعی می باشد.
  • به منظور بهبودی سریع تر و جلوگیری از عفونت و عوارض احتمالی دیگر ، باید نسبت به مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط جراح گوش اهمیت ویژه ای قائل باشید.