جراح بینی بابل

جراح بینی بابل

جراح بینی بابل : میل به زیبایی و زیباتر شدن از گذشته تا کنون در افراد وجود داشته و آن ها همواره به دنبال راهی برای زیباتر شدن بوده اند، امروزه و با پیشرفت علم پزشکی روش های بسیار زیادی برای زیباتر شدن و رفع نقوص صورتوجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آن ها جراحی بینی می باشد.

 

جراح بینی بابل

 

بینی به دو دلیل نقش بسیار زیادی در صورت افراد دارد که عبارتنداز:

  • تنفس
  • زیبایی: بینی به دلیل محل قرارگیری آن که در مرکز صورت است و همچنین برجسته بودن، تاثیر فراوانی بر زیبایی چهره دارد. به طوریکه در صورت وجود نقص در آن، زیبایی اجزای دیگر موجود در چهره و به طور کلی زیبایی صورت تحت تاثیر قرار می گیرد.

به همین دلیل جراحی بینی با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می شود. در طی جراحی درمانی بینی مشکلاتی همچون پولیپ و انحراف که تنفس فرد را با اختلال روبرو کرده اند از بین رفته و در جراحی زیبایی بینی ، عیوب ظاهری همچون بیش از اندازه بزرگ بودن پره ها و نوک بینی، قوز و غیره برطرف می شوند.

انواع بینی

بینی ها را با توجه به ویژگی های ساختاری آن ها به دو نوع زیر تقسیم می کنند:

  1. بینی استخوانی : ساختار بینی استخوانی که بهترین نوع بینی برای جراحی بوده و نتیجه به دست آمده از آن در صورت انتخاب پزشک حاذق، بسیار رضایت بخش خواهد بود، متشکل است از غضروف هایی که از استحکام بسیار بالا برخوردار بوده و پوستی که دارای ضخامت بسیار کمی دارد.
  2. بینی گوشتی: این نوع از بینی برخلاف بینی های استخوانی، غضروف و استخوان های محکمی نداشته و بیشتر حجم آن را بافت های چربی زیر پوستی تشکیل می دهند. بر روی این غضروف ها و بافت های چربی پوستی کلفت قرار می گیرد، این پوست ضخیم امکان نمایان شدن ظریف کاری های ایجاد شده بر روی استخوان را از اطرافیان سلب می نماید.

نتیجه جراحی بینی

بینی افراد بعد از جراحی به دو فرم شکل داده می شود که عبارتنداز:

  • بینی طبیعی: هدف از جراحی بینی طبیعی برطرف نمودن ایرادات ظاهری بینی به گونه ای است که این عضو صورت، شکل طبیعی خود را حفظ کرده و تغییراتی همچون کوچک شدن زیاد در آن صورت نگیرد. از ویژگی های بینی طبیعی می توان به عدم وجود قوس در آن اشاره کرد.
  • بینی فانتزی: در عمل بینی فانتزی که در اصطلاح به آن جراحی بینی عروسکی نیز گفته می شود، جراح علاوه بر برطرف کردن مشکلات ظاهری، تغییراتی همچون سربالا نمودن و کوچک کردن زیاد را بر روی بینی اعمال می کند.

کدام فرم بینی برای من مناسب است؟

این سوال یکی از شایع ترین سوالاتی است که افراد به کرات در حین مراجعه به دکتر علی شعبانی ، جراح بینی بابل از ایشان می پرسند، در پاسخ باید گفت که فرم بینی با توجه به موارد زیر تعیین می گردد:

 

 

نوع بینی

افراد باید قبل از اقدام به جراحی، نوع بینی خود را شناخته و در رابطه با محدودیت هایی که نوع بینی شان در فرم دهی بینی ایجاد می کند آگاهی داشته باشند.

بیماران باید بدانند که بینی های گوشتی به دلیل ویژگی های ساختاری شان قابل جراحی به فرم فانتزی نبوده و این نوع از بینی  را تنها می توان به فرم طبیعی جراحی کرد. لازم به ذکر است که این مسئله هیچ ارتباطی به میزان مهارت و تبحر جراح بینی ندارد.

در حالیکه افرادی با بینی های استخوانی با توجه به مواردی که در ادامه آورده می شوند می توانند هر یک از فرم های طبیعی و فانتزی را برگزینند.

جنسیت

سلیقه افراد

ویژگی های صورت هر شخص  

دکتر علی شعبانی قبل از جراحی، عکسبرداری هایی از زوایای مختلف بینی و صورت برای شما تجویز کرده، با ارزیابی دقیق نسبت تناسب میان اجزای صورت، در نظر گرفتن سلیقه شما و همچنین تسلط زیادی که بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی دارد بهترین فرم بینی را برای تان انتخاب خواهد کرد.

 

جراح بینی بابل

 

عوارض ناشی از جراحی بینی

یکی از دغدغه های اصلی افراد پیش از جراحی در رابطه با عوارضی است که ممکن است بعد از جراحی در آن ها بروز نموده، زیبایی و سلامت شان را به مخاطره بیاندازد که ما در ذیل توضیحات دقیقی در این رابطه را خدمت تان شرح داده ایم.

عوارض ناشی از جراحی به دو دسته ذیل تقسیم بندی می شوند:

عوارض عمومی :

بروز این عوارض که شامل مقداری کبودی، تورم، درد، ضعف، ترشح کمی خونابه و سرگیجه می باشد کاملاً طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. نکته قابل توجه در این رابطه این است که شدت عوارض ذکر شده در بیماران مختلف یکسان نبوده و دلیل این موضوع نوع بینی ، ویژگی های منحصر به فرد بدنی هر فرد و همچنین میزان ایرادات بینی می باشد.

به طور مثال میزان تورم ناشی از جراحی بینی گوشتی بیشتر از جراحی بینی استخوانی بوده و افرادی که بینی شان دارای ایرادات بیشتری است معمولاً عوارض بیشتری را تجربه خواهند نمود.

نکته قابل توجه در رابطه با این عوارض این است که با گذشت زمان از میزان و شدت آن ها کم شده و بعد از مدت زمانی که در هر فرد متفاوت است به طور کلی برطرف می شود.

با رعایت نکات مراقبتی اشاره شده در ذیل می توانید به روند فروکش نمودن این عوارض سرعت ببخشید.

 

 

عوارض غیرعمومی :

بروز این عوارض به هیچ عنوان بعد از جراحی شایع نبوده و در شرایط خاصی همچون متبحر و مجرب نبودن پزشک اتفاق می افتد. مشکلات تنفسی و چسبندگی بینی از جمله این عوارض هستند.

عدم رضایتمندی بیماران از نتیجه را نیز می توان در دسته عوارض غیرعمومی قرار داد که اگر پزشک کاملاً با آناتومی بینی آشنا و بر تکنیک های جراحی مسلط باشد بروز نمی کند.

ناگفته نمایند که در بسیاری از موارد این نارضایتی به دلیل توقعات نامعقول و غیرمنطقی بیماران از نتیجه می باشد، در صورتی که نتیجه جراحی بسیار مطلوب و موفق است.

 

جراح بینی بابل

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

تورم ، کبودی و گاها درد صورت و گلو از جمله عوارض جانبی جراحی بینی هستند. شدت بروز این عوارض برای همه به یک اندازه نیست و در هر بیمار میزان های مختلفی دارد. اما برای کنترل این ها می توانید موارد زیر را رعایت فرمایید :

  • نوشیدن مایعات گرم به تسکین درد گلو کمک می کنند.
  • تا سه روز از کمپرس سرد و گرم استفاده نمایید. این کار تاثیر بسیاری در کاهش تورم و کبودی صورت خواهد داشت.
  • به هنگام استفاده از کمپرس یخ ، مراقب باشید که به بینی و قالب روی آن فشار وارد نکند.
  • از دو هفته پس از جراحی بینی استعمال دخانیات و مصرف مشروبات حاوی الکل ممنوع می باشد. این مواد سبب افزایش تورم و کبودی صورت می شوند.
  • مصرف به موقع قرص های خود را فراموش نکنید.
  • تا دو هفته پس از جراحی بینی از دارو های ضد انعقادی همچون آسپرین ، ژلوفن ، پروفن و وارفارین استفاده نکنید. این دارو ها با رقیق کردن خون سبب خونریزی و کبودی بیشتر می شوند.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی :

  • حدوداً تا یک هفته قالب به روی بینی قرار دارد اما نکته قابل توجه این است که در این مدت قالب به هیچ عنوان نباید خیس شود. بنابراین از رفتن به حمام خودداری نمایید.
  • در صورتی که در هفته اول حمام رفتن ضرورت پیدا کرد ، از شستن سر خود پرهیز کنید یا اینکه به کمک فرد دیگری به صورت آرایشگاهی مو های خود را بشویید اما صورت نباید خیس شود.
  • تا چند ساعت پس از ترخیص تنها مایعات بنوشید و از خوردن غذا ( حتی فرنی ) خودداری کنید. سپس به مدت یک هفته از غذا های نرم ، کوبیده ، میکس شده و آبکی استفاده نمایید.
  • در رژیم غذایی خود مصرف نمک و ادویه های تند را به حداقل برسانید.
  • مصرف آب میوه های طبیعی به خصوص آب آناناس و کرفس در کاهش تورم و کبودی و همچنین بهبود زخم های بینی تاثیر چشمگیری دارند.
  • از انجام کار های سنگین که احتمال بالا رفتن ضربان قلب را دارند خودداری کنید.
  • تا دو ماه استفاده از عینک طبی و تا 4 ماه استفاده از عینک آفتابی ممنوع می باشد.
  • برای مدتی شنا کردن در استخر و دریا خودداری نمایید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Buttonتماس با دکتر