جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی در بابل یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که می تواند تغییرات وسیع و قابل توجهی در چهره ایجاد کند آنچه در عمل بینی طبیعی اهمیت ویژه ای دارد ، توجه به حفظ ویژگی های نچرال صورت با وجود تغییرات است بنابراین می توانیم بگوییم مهارت و تجربه بالای جراح در حین عمل بسیار مهم است.

جراحی بینی طبیعی جراحی بینی طبیعی

رینوپلاستی طبیعی در بابل با دکتر شعبانی

برخی از افراد هنگام قرارگیری در برابر آینه متوجه ایراداتی در بینی خود می شوند که این موضوع خاطر آن ها را آزرده و موجب کاهش اعتماد به نفس شان می شود. اینگونه افراد معمولاً از حاضر شدن در جمع ها فراری بوده و سعی در پنهان کردن بینی خود از دید سایرین دارند. در گذشته راهی برای برطرف کردن مشکلات بینی وجود نداشت ولی امروزه با انجام عمل بینی طبیعی می توان ایرادات این عضو را برطرف کرده و به زیبایی هر چه بیشتر افراد کمک کرد.

ایرادات ظاهری که با عمل بینی طبیعی رفع خواهد شد :

بینی افراد ممکن است ایرادات متعددی داشته باشد که برای برطرف کردن آن ها عمل جراحی بینی طبیعی را انجام می دهند که از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگ بودن بیش از اندازه سایز بینی
  • کج بودن بینی در ظاهر
  • نامتقارن بودن سوراخ های بینی
  • گوشتی و بزرگ بودن سر بینی
  • وجود قوز بر روی پل بینی
  • افتاده بودن نوک بینی

فیلم جراحی بینی طبیعی توسط بهترین جراح بینی بابل

انواع بینی برای جراحی بینی طبیعی

ویژگی های ساختاری بینی موجب تقسیم بندی آن ها به دو نوع زیر می شود:

  •  بینی استخوانی : ساختمان تمامی بینی ها متشکل است از استخوان و غضروف، چربی های زیرپوستی و پوست. در بینی های استخوانی این غضروف ها بسیار محکم بوده و پوستی که آن ها را می پوشاند از ضخامت کمی برخوردار است، لازم به ذکر است که میزان چربی های زیر پوستی در این نوع بینی ها بسیار کم می باشد.
  • بینی گوشتی : این نوع بینی ها دقیقاً برعکس بینی های استخوانی هستند از این جهت که میزان چربی های زیر پوستی در آن ها بسیار زیاد بوده، استحکام استخوان ها کم بوده و پوست بینی ضخامت زیادی دارد. انجام جراحی بینی طبیعی بر روی این نوع بینی ها نتایج زیبا و ایده آلی را به وجود می اورد.

کاندید مناسب جراحی بینی طبیعی در بابل چه افرادی هستند ؟

جراحی بینی طبیعی، یا رینوپلاستی طبیعی ، به منظور اصلاح و بهبود ظاهر بینی به صورت طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌های صورت انجام می‌شود. افراد مختلف می‌توانند کاندید مناسب این جراحی باشند، اما برخی معیارها و ویژگی‌ها وجود دارد که نشان‌ دهنده مناسب بودن فرد برای این نوع جراحی است. در اینجا به برخی از مهمترین ویژگی‌های کاندیدهای مناسب برای جراحی بینی طبیعی اشاره می‌شود:

1. انتظارات واقعی از جراحی بینی نچرال :
فرد باید انتظارات واقع‌بینانه و منطقی از نتایج جراحی بینی نچرال داشته باشد و بداند که جراحی بینی به این سبک نمی‌تواند به صورت کامل ظاهر او را تغییر دهد و در واقع روشی برای روش نواقص و ایراد جزئی می باشد.

2. وضعیت سلامت عمومی خوب :
افراد باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند و هیچ بیماری جدی یا شرایط پزشکی که ممکن است در فرآیند بهبودی تداخل ایجاد کند، نداشته باشند.

3. عدم مصرف سیگار:
سیگار کشیدن می‌تواند فرآیند بهبودی را کند کرده و خطر بروز عوارض را افزایش دهد. افراد سیگاری بهتر است حداقل چند هفته قبل و بعد از جراحی از سیگار کشیدن خودداری کنند.

4. سن مناسب برای عمل بینی طبیعی :
جراحی بینی به طور معمول برای افرادی که رشد استخوان‌ها و غضروف‌های بینی‌شان کامل شده است (معمولاً در دختران بعد از 16 سالگی و در پسران بعد از 18 سالگی) انجام می‌شود.

5. مشکلات تنفسی :
در برخی موارد، افراد به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از انحراف تیغه بینی یا سایر مشکلات ساختاری ، کاندید مناسبی برای جراحی بینی نچرال هستند.

6. تمایل به بهبود ظاهر بینی :
افرادی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند و تمایل دارند تا تغییرات طبیعی و هماهنگ با سایر اجزای صورت ایجاد کنند، کاندیدهای مناسبی برای این نوع جراحی هستند.

7. ساختار بینی قابل اصلاح :
افرادی که دارای ساختار بینی مناسبی هستند که می‌توان آن را بهبود بخشید تا به نتایج طبیعی و هماهنگ دست یافت، کاندید مناسبی خواهند بود.

پیش از تصمیم‌گیری برای عمل بینی طبیعی ، مشاوره با بهترین جراح گوش و حلق و بینی بابل بسیار مهم است. دکتر علی شعبانی با بررسی وضعیت فعلی بینی ، ساختار صورت ، و اهداف و انتظارات فرد ، می‌تواند توصیه‌های مناسبی ارائه دهد و مشخص کند که آیا فرد کاندید مناسبی برای جراحی بینی طبیعی است یا خیر.

جراحی بینی گوشتی به صورت طبیعی با دکتر علی شعبانی

جالب است بدانید که افراد با بینی های گوشتی بهترین کاندیدا برای جراحی بینی طبیعی می باشند. زیرا با توجه به ویژگی های بینی گوشتی و عدم وجود استحکام بسیار زیاد در استخوان بینی و پوستی بسیار ضخیم همراه با چربی بسیار امکان جراحی به روش های عروسکی و نیمه فانتزی بسیار کم بوده که البته در صورت انجام آن نیز بسیار مطلوب و خوش آیند نمی باشد. زیرا بینی فرمی غیر طبیعی و دفرمه پیدا می کند ، در نتیجه انجام رینوپلاستی به سبک طبیعی تناسب لازم و کافی را در ساختار بینی افراد ایجاد کرده و تغییرات فوق العاده ای به وجود می آید. این پروسه زیبایی در این افراد به گونه ای خواهد بود که هیچ گونه تغییری در بینی احساس نمی شود ، اما با مشاهده تصاویر قبل از عمل متوجه تمامی نواقص موجود بر روی ساختار استخوانی بینی خواهید شد.

جراحی بینی طبیعی جراحی بینی طبیعی

مشخصات بینی طبیعی

بینی طبیعی همانگونه که از اسم آن پیداست ظاهری بسیار طبیعی داشته و هنگام فرم دهی تغییرات اغراق آمیزی در آن صورت نمی پذیرد. هدف اصلی از انجام جراحی بینی طبیعی رفع نواقص و عیوب بینی به شکلی است که ظاهر طبیعی آن حفظ شود از این رو برای افرادی که از غیر طبیعی شدن ظاهر بینی خود هراس دارند و به خصوص آقایان که بر حفظ جذبه صورت خود و همچنین مشخص نبودن نتیجه عمل بینی طبیعی شان تاکید دارند بسیار مناسب می باشد.

از جمله ویژگی های بینی های طبیعی

  1. زاویه بین لب بالا و نوک بینی حدوداً 90 تا 95 درجه بوده و نوک آن سر بالا نیست.
  2. بر روی پل بینی های طبیعی قوس وجود ندارد.
  3. سایز بینی خیلی کوچک نیست: به همین دلیل می توان گفت بینی طبیعی مناسب ترین فرم برای افرادی است که اجزای صورت آن ها درشت می باشد.

همچنین توصیه جراحان بینی به افرادی با فاصله لب و بینی زیاد انتخاب فرم بینی طبیعی است، زیرا این فرم از بینی به دلیل سربالا نبودن موجب بیشتر شدن این فاصله نخواهد شد.

تفاوت جراحی بینی طبیعی با فانتزی و نیمه فانتزی

  1. در بینی فانتزی ، نوک بینی سربالاست و در پل بینی قوس ایجاد می شود.
  2. در بینی نیمه فانتزی شدت شیب به اندازه بینی فانتزی نیست اما قوس کوچکی در نوک بینی ایجاد خواهد شد. در واقع بینی نیمه فانتزی در مقایسه با بینی طبیعی سربالا تر است.
  3. طبق گفته های دکتر شعبانی ، جراحی زیبایی بینی فانتزی تنها به روی بینی های استخوانی ایجاد می شود ؛ در حالیکه جراحی بینی طبیعی برای انواع بینی گوشتی و استخوانی مناسب می باشد.
  4. در اغلب موارد عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی به روی بینی های استخوانی انجام می شود اما در صورت صلاحدید جراح می توان به روی بینی های گوشتی هم انجام داد.
  5. بینی فانتزی و نیمه فانتزی تنها برای خانم ها مناسب بوده اما بینی طبیعی علاوه بر خانم ها ، برای آقایان نیز مناسب می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی می توانید به مقالات مرتبط در همین سایت مراجعه نمایید.

رینوپلاستی طبیعی با قوس کم یا بدون قوس ؟

پروسه جراحی زیبایی بینی خوب بر اساس قواعد و استاندارد های یک جراح بینی شمال حاذق و ماهر انجام می شود. برای آن که نتیجه حاصل از آن طبیعی باشد و در هماهنگی کامل با دیگر اجزا صورت بیمار باشد ، لازم است تا زاویه میان نوک بینی و لب ها ، فاصله چشم ها ، اندازه پیشانی و حتی فرم چانه نیز به طور کامل و با دقت در نظر گرفته شود. اما باید بدانید که به طور کلی جراحی بینی طبیعی به صورت قوس کم و بدون قوس انجام می شود. انتخاب آن که بینی با قوسی ملایم باشد یا خیر به فاکتور های بسیار زیادی از جمله سلیقه و هدف بیمار و آناتومی صورت زیبا جو و فرم بینی ایشان بستگی دارد ، که در جلسات مشاوره و با در نظر گرفتن توصیه های پزشک انتخاب خواهد شد.

جراحی بینی طبیعی جراحی بینی طبیعی

چه افرادی نباید جراحی زیبایی بینی طبیعی انجام دهند؟

  1. افراد نابالغ ؛ زیرا قبل از بلوغ روند رشد قسمت صورت نیز مانند سایر نواحی بدن عمل می کند پس بهتر است در این سنین جراحی بینی انجام نشود.
  2. افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و قصد انجام جراحی دیگری را دارند و کمتر از یک سال از آخرین جراحی بینی آن ها می گذرد.
  3. زنانی که اخیراً زایمان کرده اند باید حداقل 2 ماه پس از زایمان صبر کنند تا به عمل بینی ادامه دهند.
  4. افرادی که مشکلات خونریزی دارند.
  5. اشخاصی که اعتیاد به مواد مخدر و الکل دارند.

اقدامات قبل از جراحی بینی طبیعی در بابل

  • انتخاب جراح بینی حاذق و متبحر ، اولین و مهم ترین قدم برای انجام جراحی دماغ است.
  • بانوانی که دارای لاک یا کاشت ناخن هستند باید حداقل لاک یکی از انگشتان خود را پاک کنند.
  • آقایان بدون ریش و سبیل و خانم ها بدون آرایش در محل جراحی حضور داشته باشند.
  • بهترین جراح بینی طبیعی کار بابل توصیه می کند ، قبل از عمل استحمام کنید تا بدن عاری از هرگونه مواد آرایشی ، لوسیون و آلودگی باشد.
  • از به همراه داشتن زیور آلات خودداری کنید.
  • وجود یک همراه کافی و الزامیست.
  • از 8 ساعت قبل از رینوپلاستی خوردن و آشامیدن ممنوع می باشد.
  • در ساعت تعیین شده و به همراه مدارک شناسایی و پزشک در کلینیک حضور داشته باشید.
  • دکتر شعبانی بهترین جراح بینی طبیعی کار و مجرب بابل به متقاضیان می گویند ، از دو هفته قبل از جراحی بینی طبیعی استعمال دخانیات ، مصرف مشروبات حاوی الکل ، استفاده از دارو های ضد انعقادی و انجام اقدامات مربوط به دندانپزشکی خود داری کنید.

هزینه عمل بینی طبیعی در بابل سال 1402

هزینه جراحی بینی طبیعی در بابل به میزان ایرادات ظاهری و عملکردی بینی بستگی دارد. به همین خاطر ابتدا بینی شما باید توسط بهترین جراح بینی بابل ، مورد معاینه قرار گیرد. لازم به ذکر است بیمه تنها هزینه بخش درمانی جراحی ( انحراف و پولیپ ) را پرداخت می کند.

مزایای جراحی بینی طبیعی

  • نتایج طبیعی: بسیاری از تغییرات انجام شده توسط پزشکان در بینی بیماران به منظور ایجاد یک نتیجه طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌های صورت صورت می‌گیرد. با بهره‌گیری از تجربه‌ی خود، پزشکان، شکل ظاهری را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که هماهنگی کامل با بخش‌های دیگر صورت حفظ شود و ایجاد تغییرات غیرطبیعی را جلوگیری کنند.
  • بهبود شکل ظاهری بینی: رینوپلاستی طبیعی، شکل ظاهری بینی را به نحوی بهبود می‌بخشد که جذاب‌تر و زیباتر به نظر بیاید. برخی از روش‌های استفاده شده در این نوع جراحی شامل موارد زیر می‌شود:
  1. بهبود پهنای بینی
  2. تنظیم ارتفاع پل بینی
  3. بهبود برجستگی بینی
  4. اصلاح نوک بینی
  5. تنظیم سوراخ‌های بینی
  • خلق تعادل بهتر در صورت: یکی از مزایای بارز جراحی بینی طبیعی، توانایی آن در ایجاد تعادل در میان تمام اجزای صورت است. با انجام رینوپلاستی طبیعی و بازسازی بینی و اصلاح پل، نوک و برآمدگی بینی، پزشکان می‌توانند بینی را در موقعیت مناسبی نسبت به سایر بخش‌های صورت قرار دهند.

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی طبیعی در بابل

یکی از سؤالات متداولی که زیبا جویان قبل از تصمیم به جراحی بینی مطرح می‌کنند، این است که کدام زمان برای انجام عمل بینی طبیعی مناسب‌تر است؟ چه سنی برای انجام جراحی بینی مناسب است؟ این سؤال یک سؤال کلی است و پاسخ به آن نیازمند بررسی کامل تمام جنبه‌های مؤثر در این زمینه است. برای تعیین بهترین زمان برای انجام جراحی بینی طبیعی، به موارد زیر توجه کنید:

  • بلوغ جسمی: بهترین زمان برای انجام جراحی بینی زمانی است که رشد جسمی فرد به پایان رسیده و به بلوغ فیزیکی دست یافته باشد. بلوغ جسمی در دختران تا سن ۱۴ سال و در پسران تا سن ۱۶ سال ادامه دارد. البته این یک معیار نسبی است و عواملی مانند نژاد، فرهنگ، تغذیه، و محیط جغرافیایی می‌توانند بر سن بلوغ تأثیرگذار باشند.
  • بلوغ فکری: علاوه بر بلوغ جسمی، بلوغ فکری نیز یکی از فاکتورهای مهم دیگر برای انجام جراحی بینی طبیعی است. گاهی ممکن است فرد به صورت احساسی، به دنبال رقابت با همسالان، داشتن اعتماد به نفس پایین، یا تمایل به ایجاد تغییراتی در ظاهر خود باشد که بعدها می‌تواند منجر به پشیمانی و کاهش اعتماد به نفس شود.
  • عدم ابتلا به بیماری‌های خاص و یا پشت سرگذاشتن دوره درمان: مهم‌ترین موضوع دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید و در حال درمان هستید، باید تا پایان درمان بیماری خود صبر کنید. اقدام عجولانه برای جراحی بینی قبل از اتمام درمان بیماری‌های خاص ممکن است با عوارض جدی همراه باشد؛ بنابراین با پزشک خود در مورد بیماری خود صحبت کنید و تا زمانی که شرایط کاملاً تحت کنترل نیامده، از اقدام برای جراحی خودداری کنید.

معایب جراحی بینی طبیعی

اگرچه جراحی بینی طبیعی ممکن است تغییرات زیادی در ظاهر چهره شما ایجاد نکند، اما برخلاف جراحی بینی فانتزی، با خطراتی مانند تنگی راه‌های هوایی در سال‌های آینده همراه نیست.
به طور کلی، از دیدگاه پزشکان، جراحی بینی طبیعی به دلیل کمترین دست‌کاری در غضروف و استخوان‌های بینی، با معایب خاصی همراه نیست و ممکن است در نهایت مانند هر نوع جراحی دیگر، با عوارض موقت زیر روبه‌رو شود:

  • تورم و کبودی زیر چشم و اطراف بینی
  • درد و ناراحتی در نقاطی از صورت
  • خونریزی
  • مشکلات تنفسی

آیا سن در نتیجه جراحی بینی طبیعی تأثیر گذار است؟

بدون شک، همه شما می‌دانید که بینی یک عضو است که پس از تولد، تا زمان بلوغ به رشد خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین، به توصیه بهترین جراح بینی طبیعی، منطقی است که بعد از این دوره برای عمل بینی طبیعی اقدامات لازم انجام شود. چرا که اگر قبل از تکمیل دوره رشد، بینی عمل شود، ممکن است پس از جراحی تغییراتی بر روی آن پدیدار شده و نتیجه طبیعی و نچرال رینوپلاستی، دگرگون شود.

بعد از جراحی بینی طبیعی، چرا و چگونه به بینی چسب می‌زنند؟

چسب زدن بعد از جراحی بینی طبیعی، با هدف کنترل تورم انجام می‌شود. پس از این پروسه، بینی، به‌ویژه در ناحیه نوک آن، متورم است و چسب زدن به آن می‌تواند فشار ملایمی را به پوست وارد کرده و از باز شدن و انبساط پوست و بافت نرم جلوگیری کند. همچنین، بعد از این عمل، شکل چارچوب بینی که شامل بافت استخوانی و غضروفی در این اندام می‌باشد، تغییر داده شده است. چسب زدن به پوست بینی که تحت عمل طبیعی قرار گرفته است، کمک می‌کند تا با شکل جدید، سازگار شود.

در فرایند چسب زدن، تکنیک‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در یک تکنیک، یک تکه نوار چسب بر روی بخش فوقانی نوک بینی چسبانده شده و سپس نوار چسب‌های بعدی به آرامی و با ملایمت، به صورت همپوشانی شده، بر روی یکدیگر چسبانده می‌شوند. در نهایت، یک تکه چسب به شکل U از زیر بینی به طرفین پل بینی چسبانده می‌شود. دوره چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی طبیعی، حداقل دو هفته می‌باشد. در طول این دو هفته، چسب زدن به بینی، شکل‌گیری و کاهش یافتن تورم را تا حدودی تحت تأثیر قرار داده است. از هفته دوم به بعد، چسب زدن به بینی، عملاً هیچ تأثیری را بر جای نخواهد گذاشت.

یکی از مزیت‌های چسب زدن بعد از جراحی بینی طبیعی این است که در این دوره حساس، می‌تواند به‌عنوان یک زنگ خطر یا هشدار به اطرافیان عمل کرده و آن‌ها را از وارد آوردن هر گونه ضربه ناخواسته به بینی و آسیب‌دیدن این اندام تازه عمل شده و حساس باز دارد.

چگونه برای عمل بینی طبیعی آماده شویم؟

به منظور کمک به دستیابی به نتایج بهتر در جراحی زیبایی بینی، اقداماتی وجود دارد که باید از مدت زمان مشخصی قبل از عمل تا روز جراحی آنها را انجام دهیم. پزشک در جلسه مشاوره درباره آمادگی قبل از عمل به ما توصیه می‌کند که مصرف برخی داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E، مکمل‌ها و سایر موادی که ممکن است تأثیر رقیق‌کنندگی خون داشته باشند را متوقف کنیم.

علاوه بر این، او تأکید می‌کند که در صورت استفاده از سیگار، حداقل دو هفته قبل از عمل، آن را ترک کنیم. مصرف ویتامین C و مواد غذایی حاوی مواد معدنی و آهن دو هفته قبل از جراحی بینی طبیعی، توصیه دیگر پزشک ما به بیمار است. حدوداً 8 ساعت قبل از عمل، باید چیزی نخوریم و ننوشیم. دلیل این ممنوعیت، پیشگیری از مشکلاتی است که در فرایند بیهوشی ممکن است رخ دهد. در صورت عدم رعایت این نکته، پزشک ممکن است عمل را لغو کند.

مشاوره قبل از عمل بینی طبیعی در بابل

جلسه مشاوره با یک جراح خوب ، بسیار ارزشمند است. در این جلسه، موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرند:
بررسی سوابق پزشکی بیمار توسط جراح بینی طبیعی و ارائه یک ارزیابی جامع به منظور شناسایی و مدیریت بهتر خطرات مرتبط با جراحی بینی طبیعی برای بیمار.

بحث درباره نتایج مطلوب و ارائه بهترین روش‌های برای دستیابی به آن توسط متخصص جراحی بینی طبیعی. او با استفاده از تکنیک‌های مختلف یا حتی پیشنهاد ایمپلنت، بهترین طرح برای دستیابی به نتیجه مطلوب را ترسیم می‌کند.
بحث درباره هزینه و گزینه‌های پرداخت در طول جلسه مشاوره.

برخی اوقات، روند جراحی می‌تواند بر وضعیت روحی بیمار تأثیر بگذارد. صحبت با یک پزشک متعهد می‌تواند به بهتر شدن وضعیت روانی بیمار کمک کند و او را در کنترل دغدغه‌های مربوط به فرایند یاری کند. در این شرایط، پزشک به عنوان یک پشتیبان در طول فرایند، نقش اساسی در گذر از تجربه جدید برای بیمار ایفا می‌کند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
تماس با دکتر