جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود ؟ رینوپلاستی یا جراحی بینی با هدف اصلاح ایرادات بینی و ایجاد تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت انجام می شود. اما یکی از موثر ترین فاکتور هایی که در نتیجه جراحی بینی بسیار تاثیر گذار است ، میزان ضخامت پوست بینی می باشد. همین امر ( میزان ضخامت پوست ) عامل تقسیم بندی بینی ها می باشد. بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی دکتر علی شعبانی ، برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان مقاله زیرا تهیه نموده است آن را به خوبی مطالعه کنید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر شعبانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

همانطور که گفته شد ، بارز ترین تفاوت میان این دو بینی ، میزان ضخامت پوست آن هاست. از دیگر تفاوت های بینی گوشتی و استخوانی می توان به استحکام و مقاومت استخوان یا غضرف این بینی ها اشاره نمود. بینی های گوشتی از غضروف نسبتا ضعیف تری برخوردارند در حالی که غضروف بینی استخوانی از استحکام بالایی برخوردار می باشد. طبق گفته های بهترین جراح بینی گوشتی بابل ، این دو ویژگی باعث شده تا بیشترافرادی که از بینی استخوانی برخوردار هستند، نتایج بسیار مطلوبی از جراحی بینی استخوانی کسب نمایند. بینی های استخوانی برای انجام انواع جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی مناسب هستند اما جراحی بینی طبیعی تنها فرم مناسب برای بینی های گوشتی می باشد.

عمل زیبایی بینی گوشتی با لیزر

در این باره باید توضیح داد که با اینکه لیزر در همه جوانب پیشرفت های بسیاری داشته اما هنوز قادر به ایجاد برش و تغییرات در گوشت یا ساختار بینی نیست. بنابراین در صورت شنیدن این قبیل شایعات توجهی به آن نداشته باشید. لازم به ذکر است شما می توانید از لیزر برای از بین بردن جای بخیه بعد از جراحی بینی گوشتی کمک بگیرید.

مناسب ترین سن برای عمل رینوپلاستی گوشتی در بابل

اشخاصی که دارای بینی گوشتی و پهن هستند ممکن است از همان سنین کودکی از فرم بینی خود اعلام نارضایتی کنند ، از همین رو برای آن ها و همچنین والدینشان این سوال به وجود آید که چه زمانی می توانند جراحی بینی گوشتی انجام دهند. در حقیقت باید بگویم سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی ، در دختران 16 سالگی و در آقایان 18 سالگی می باشد. در این سن بینی به رشد و تکامل رسیده است و اعمال تغییرات باعث ایجاد بد فرمی در گذر زمان نمی شود. در سنین پایین تر این احتمال نیز وجود دارد که فرد بر اساس احساسات خود و نشانه های بلوغ از فرم ظاهری بینی خود ناراضی باشد. از همین رو بهتر است زمانی که به این رسیدید نسبت به انجام عمل زیبایی بینی اقدام کنید. خانم ها باید بدانند که در صورت شروع دوران قاعدگی می توانند با پزشک خود در رابطه با انجام عمل بینی گوشتی صحبت کنند.

پزشک با انجام آزمایشات مختلف در طول جلسه مشاوره می تواند تکامل رشد بخش های مختلف بینی را بررسی کند و اساس آن تصمیم بگیرد آیا می توان عمل جراحی بینی گوشتی را انجام داد یا خیر. زمانی که بینی به رشد کامل خود برسد آنگاه می توان گفت که بینی در دسته بینی های گوشتی قرار دارد یا بینی های استخوانی. چرا که گاهی در سنین پایین تر فرد بینی با ضخامت پوست متوسط و قوز روی پل بینی دارد در حالی که زمانی که رشد بینی و چهره او به اتمام رسید مشاهده می کنید که بینی او در دسته گوشتی ها قرار می گیرد. موضوع تکمیل رشد بینی را به هیچ وجه یک بحث ساده و بی اثر تلقی نکنید ، بینی یک اندام مستقل نبوده و رشد بعضی از قسمت های آن از جمله غضروف ها در رشد سایر قسمت های صورت دخیل است.

جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی فانتزی

همانطور که گفته شد، افرادی که از بینی های گوشتی برخوردار هستند، قادر به انجام جراحی بینی فانتزی نمی باشند. چرا که پوست این نوع بینی ضخیم بوده و تغییرات ایجاد شده چندان قابل مشاهده نیست. همچنین تنها ممکن است نوک بینی اندکی گرد شود. بنابراین توصیه می شود این افراد انتظار معقولانه ای از جراحی بینی خود داشته باشند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی در بابل

پس از عمل بینی عوارضی همچون درد ، تورم ، کبودی و گلودرد طبیعی بوده و از اثرات جراحی بینی می باشد. این عوارض معمولا طی یک هفته از بین می روند اما به منظور تسریع روند بهبودی رعایت و انجام یک سری نکات مراقبتی بعد از عمل بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم :

  • حداقل تا دو الی سه روز از کمپرس یخ استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که به قالب و بینی فشار وارد نکند. این کار تاثیر زیادی در کاهش تورم و خصوصا کبودی صورت دارد.
  • حداقل تا یک ماه رو به بالا و به صورت طاقباز بخوابید و از خوابیدن به پهلو و روی شکم خودداری نمایید. همچنین بهتر است به کمک چند بالش سر خود را به گونه ای قرار دهید که بالاتر از پاها قرار داشته باشد.
  • مصرف آب و مایعات فراوان خصوصا آب میوه های طبیعی همچون آب کرفس در کاهش تورم و کبودی جراحی بینی گوشتی بسیار موثر هستند. همچنین نوشیدن آب آناناس در ترمیم و التیام زخم ها بسیار تاثیر گذار می باشد.

دیگر مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی گوشتی عبارتنداز :

  • روزی که از بیمارستان یا کلینیک مرخص شدید، بیشتر از مایعات و غذا های آبکی همچون سوپ میل کنید. از روز بعد می توانید غذا های نرم و میکس شده همچون پوره سیب زمینی میل نمایید. معمولا از روز پنجم یا ششم استفاده از غذای سفره مانعی ندارد؛ اما توصیه می شود از جویدن یا گاز زدن خوراکی های سفت همچون سیب یا آدامس بعد از جراحی بینی گوشتی در بابل خودداری فرمایید.
  • انجام فعالیت ها خود را به هفته دوم پس از عمل موکول نمایید سعی کنید تا یک هفته بیشتر استراحت نمایید. در واقع کار هایی که موجب افزایش ضربان قلب شما می شوند ، سبب بیشتر شدن تورم و کبودی صورت خواهند شد.
  • تا مدتی از رفتن به استخر ، محل های شلوغ و جا های گرم همچون سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  • استفاده از عینک حداقل تا دو ماه ممنوع می باشد ولی استفاده از لنز مانعی ندارد.

جراحی بینی گوشتی

انتخاب جراح بینی خوب در بابل

از آنجایی که امروزه تعداد جراحان بینی بسیار افزایش یافته ، انتخاب و یافتن دکتر جراحی بینی گوشتی خوب کمی دشوار شده است ؛ اما با کمی دقت و وقت گذاشتن برای جستجو و تحقیق در این باره می توانید جراح بینی خوب و با تجربه ای را پیدا کرده و از رینوپلاستی خود نتایج مطلوب و دلخواهی کسب نمایید. به این نکته توجه کنید که انجام جراحی بینی به مهارت و دقت بسیار بالایی نیاز دارد بنابراین برای انجام آن اصلا عجله نکنید. چه بسا برخی از افراد بدون در نظر گرفتن مهارت جراح اقدام به انجام جراحی کردن بینی کرده اند و بعدا دچار عوارض جانبی شده و از نتیجه و فرم بینی خود احساس رضایت ندارند ؛ در این شرایط مجبور به ترمیم بینی خود می شوند که این عمل ( جراحی ترمیمی بینی ) هم پیچیده تر است و هم هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

چسب بینی و تاثیرات آن بعد از عمل

پس از پایان فرایند جراحی زیبایی بینی، بدن تمامی زیبا جویان به منظور بهبود آسیب های وارد شده ، واکنش هایی همچون التهاب ، تورم و کبودی را از خود بروز می دهند. بنابراین لازم است تا اقداماتی موثر به منظور کاهش این عارضه های جانبی انجام شود. به طور کلی جراح بینی بعد از پروسه جراحی بینی گوشتی اقداماتی را برای بهبود سریع این موارد توصیه می کند ، اما استفاده از چسب های مخصوص بینی کاربرد فوق العاده تری خواهند داشت. با جدا کردن پوست از استخوان ، فاصله ایجاد شده بسیار در بروز توم نقش خواهد داشت ، اما با بکارگیری از چسب می تواند هر گونه فضای ایجاد شده را از بین برد و سبب کاهش عوارض جانبی در بازه زمانی کم شود ، تا زیبا جویان سریع تر به نتیجه نهایی خود دست یابند.

تزریق کورتون بعد از این پروسه

بهتر است باید بدانید که تزریق کورتون بعد از رینوپلاستی ، معمولا جهت کاهش تورم است و از تشکیل بافت اسکار جلوگیری می کند. با توجه به آن که تورم و التهاب ناشی از جراحی بینی گوشتی بسیار زیاد است و ممکن است به علت تجمع چربی زیاد زیر پوست بافت اسکار نیز تشکیل شود ، جراح تنها در موارد لازم تزریق کورتون را پیشنهاد می کند. به طور طبیعی هرگونه تورم بعد از رینوپلاستی باید در بازه زمانی دو هفته ای بهبود پیدا کند ، اما در برخی مواقع و با وجود دلایل مختلف ممکن است تورم بینی تا حدود یک سال نیز باقی بماند. در چنین شرایطی جراح بینی خوب و حاذق با توجه به میزان تورم موجود ، یک یا چند واحد کورتون را جهت کاهش ورم نیز تجویز می کند.

شما می توانید از روش های مختلفی جراح بینی خوب و ایده آل خود را پیدا کنید :

  • در ابتدا با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید لیستی از جراحان بینی را تهیه نمایید. سپس به سایت هر یک مراجعه کرده و درباره رزومه و میزان تحصیلاتشان اطلاعات کسب کنید.
  • سپس حتما به مشاهده نمونه کار های جراحی بینی گوشتی پزشک در گالری تصاویر سایت یا صفحات مجازی همچون اینستاگرام بپردازید. این کار کمک بسیار زیادی به شما می کند.
  • البته توجه داشته باشید که تنها به عکس اکتفا نکنید و حتما حضورا به مطب مراجعه نمایید. در مطب می توانید با صحبت کردن با بیمارانی که برای معاینه پس از عمل در آنجا حضور دارند ، میزان رضایتشان را جویا شوید.
  • همچنین شما می توانید از دوستان و اطرافیان خود که قبلا عمل بینی انجام داده اند نیز راهنمایی بخواهید.

علت ورم بعد از عمل بینی گوشتی در بابل

ورم بعد از رینوپلاستی کاملا طبیعی است ، به ویژه در بینی‌های گوشتی که دارای پوست ضخیم‌تر و بافت چربی بیشتری هستند. ورم بعد از عمل ، معمولاً در چند هفته اول بیشتر است و سپس به تدریج کاهش می‌یابد ، اما ممکن است تا یک سال طول بکشد تا کاملاً فروکش کند. عوامل متعددی می‌توانند بر میزان و مدت زمان ورم تأثیر بگذارند، از جمله:
1. نوع پوست و بافت بینی : بینی‌های گوشتی معمولاً بیشتر ورم می‌کنند زیرا پوست و بافت چربی بیشتری دارند.
2. تکنیک جراحی : روش جراحی و مهارت جراح نیز می‌تواند بر میزان ورم تأثیرگذار باشد.
3. مراقبت‌های بعد از عمل : رعایت دقیق دستورالعمل‌های پزشک بعد از عمل می‌تواند به کاهش ورم کمک کند.

راه کار های رفع ورم بینی گوشتی پس از عمل بینی

به منظور کاهش ورم بینی گوشتی پس از رینوپلاستی با بهترین جراح بینی بابل ، استفاده از کمپرس آب سرد بر روی بینی و اطراف آن به ویژه در 48 ساعت ابتدایی توصیه می شود همچنین اکثر متخصصین گوش و حلق و بینی بر این باور هستند که برای کاهش این عوارض ، بیمار باید سر را کاملا بالا نگه دارد و برای خوابیدن نیز به حالت طاق باز باشد علاوه بر آن در این مدت هر گونه فعالیت سنگین و ورزشی و خم شدن را کنار بگذارد و با مصرف داروهای ضد التهاب و مسکن ها و استفاده از مواد غذایی سالم و کم نمک التهاب را کنترل کند.
توجه به توصیه های پزشکی مثل استفاده از چسب بینی در مدت زمان مناسب و به روش صحیح و مراجعه منظم به جراح برای بررسی وضعیت بینی و صبر و شکیبایی ، در بهبود نتایج و رضایت بیشتر فرد موثر خواهد بود بنابراین عجله نداشته باشید و اجازه بدهید بدن روند طبیعی ترمیم خود را در پیش بگیرد.

ویژگی های جراح بینی خوب در بابل

  1. به طبع جراح بینی خوب در بابل بهترین نتایج را بدون هیچ عوارضی برای بیماران خود به ارمغان می آورد. این موضوع بسیار مهم است که جراح رینوپلاستی علاوه بر ظاهر بینی ، به تنفس بیمار خود نیز توجه کند.
  2. یک پزشک جراحی بینی گوشتی خوب در بابل دکتر علی شعبانی منافع مالی خود را در درجه آخر قرار داده و سلامت و رضایت بیمار خود را اولویت قرار می دهد.
  3. دکتر بینی موظف است بیماران خود را در جریان اقدامات قبل و بعد از جراحی کردن بینی قرار دهد.
  4. ایشان می تواند با خلاقیت دیدگاه کلی از نتیجه نهایی عمل کردن بینی را به بیماران خود منتقل کند.
  5. با صداقت و شکیبایی پاسخگوی سوالات بیماران خود بوده و قادر به جلب اعتماد آن ها می باشد.

هزینه رینوپلاستی گوشتی در بابل

هزینه این جراحی به عواملی مختلفی همچون ایرادات بینی ، دستمزد جراح و غیره بستگی دارد که پس از معاینه توسط جراح به طور کامل مشخص خواهد شد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
تماس با دکتر