مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس شامل یکسری نکات و دستورالعمل ها است که با رعایت و انجام آن ها فرد به نتایج بهتری از روند تزریق بوتاکس دست پیدا خواهد کرد. پوست انسان تاثیر زیادی بر زیبایی او دارد، این فاکتور مهم در زیبایی ممکن است بنا به دلایل مختلفی همچون کاهش الاستین و کلاژن پوست در اثر گذر زمان ، دچار چین و چروک شده و این امر موجب ناراحتی افراد و پیر به نظر رسیدن آن ها شود که با تزريق بوتاکس قابل درمان است. دکتر علی شعبانی بهترین پزشک تزریق بوتاکس در بابل با تهبه مقاله زیر اطلاعات شما عزیزان را در رابطه با این پروسه مراقبتی افزایش می دهد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

اهمیت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در بابل

همانقدر که تزریق ، مهارت و تجربه پزشک خوب تزریق بوتاکس در بابل دکترشعبانی و شرایط فرد اهمیت دارد مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، توجه به نکات مراقبتی باعث می شود شما سریعا به نتیجه ایده آل برسید، از عوارض تزریق ماده بوتاکس در امان بمانید و سلامتی بدن خود را حفظ کنید. علاوه بر این انجام نکات مراقبتی باعث کاهش دوره نقاهت و افزایش میزان ماندگاری آن بر روی پوست می شود.

کاربرد های تزریق ماده بوتاکس

باید گفت که کاربرد این روش از جوانسازی پوست فقط محدود به رفع چین و چروک ها نشده و موارد استفاده دیگری نیز دارد که در ادامه آورده ایم:

  • رفع چین و چروک های موجود در پیشانی
  • برطرف کردن چین و چروک های اطراف لب و چشم ها
  • کم عمق کردن خطوط خنده و اخم
  • اصلاح حالت لب های نزول یافته با بالا بردن گوشه آن ها
  • بالا بردن ابروها
  • جلوگیری از دیده شدن بیش از حد لثه ها حین خندیدن
  • درمان کمردرد و اسپاسم های گردن
  • درمان سردردهای تنشی و میگرن
  • درمان دندان قروچه
  • برطرف کردن مشکل پلک زدن های بیش از حد
  • رفع مشکل تعریق زیاد زیربغل، کف دست، پا و غیره.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چه هستند ؟

رعایت اقداماتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم به اندازه ای اهمیت دارد که با کیفیت انجام کار برابری کرده و به همان اندازه در رضایت بخش بودن نتیجه این روش جوانسازی پوست تاثیر دارد.

از جمله مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس رعایت شوند عبارتنداز :

  1. از لمس کردن و مالش دادن ناحیه ای که تحت درمان در آن صورت گرفته است اجتناب نمایید زیرا موجب جابجایی و انتقال ماده بوتاکس به نواحی دیگر می شود.
  2. به مدت 2 هفته بعد از انجام این روش، نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید.
  3. بعد از انجام این روش ممکن است مقداری کبودی در موضع مورد نظر بروز کند که برای کاهش و رفع آن می توانید آرنیکا یا ویتامین K مصرف نمایید.
  4. به هیچ عنوان تا چند روز فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  5. آبمیوه تازه و طبیعی میل کرده و از خوردن غذاهای پرنمک و پرادویه اجتناب کنید.
  6. به هیچ عنوان تا چند روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  7. از انجام لایه برداری هایی مثل میکرودرم و لایه بردارهای شیمیایی بعد از انجام پروسه بپرهیزید.
  8. حمام رفتن بعد از تزریق ماده بوتاکس به شرطی که با آب خیلی داغ انجام نشود بلامانع می باشد.
  9. یکی از مهم ترین موارد مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس اجتناب از رفتن به سونای بخار می باشد.
  10. بهتر است تا چهار ساعت بعد از تزریق نخوابید. پس از گذشت این زمان نیز به صورت طاق باز و به پشت دراز بکشید. توصیه می شود از خوابیدن به پهلو یا حالت دمر امتناع فرمایید تا از ایجاد ناهمواری در زیر پوست جلوگیری کنید. پیشنهاد می شود در هنگام خواب دو عدد بالشت در زیر سر خود قرار دهید به طوری که سر تان از قفسه سینتان بالا تر باشد.

چگونه می توان درد بعد از تزریق بوتاکس را بهبود بخشید ؟

در ابتدا بهتر است بدانید پس از تزریق بوتاکس و در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، پوست افراد بسیار حساس خواهد شد ، در نتیجه احساس درد یک عارضه شایع و کاملا طبیعی می باشد. همچنین با توجه به آن که بهترین پزشک تریق بوتاکس در بابل دکتر علی شعبانی مسکن هایی را برای افراد تجویز کرده است ، می توانند در مواقع احساس درد بسیار زیاد جهت بهبود آن نیز از این دارو ها استفاده کنند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

آیا رعایت تغذیه بعد از تزریق بوتاکس تاثیری بر این پروسه زیبایی دارد ؟

به منظور عملکرد بهتر بوتاکس تزریق شده در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، ممکن است افراد حساسیت هایی نسبت به رژیم غذایی در دوره نقاهت نیز داشته باشند. برای مثال بهتر است زیبا جویان به مدت یک الی دو روز از مصرف خوراکی های حاوی الکل بپر هیزند ، زیرا الکل سبب رقیق تر شدن خون آن ها شده و کبودی های محل تزریق را نیز بسیار افزایش می دهد و همچنین الکل سبب کاهش کیفیت پوست آن ها نیز خواهد شد.  لازم به ذکر است که برخی افراد ممکن است بعد از تزریق دچار سرگیجه ، حالت تهوع شوند ، که این موضوع به علت عدم مصرف مواد غذایی مفید قبل از تزریق بوتاکس می باشد ، بنابراین توصیه می شود 4 الی 5 ساعت قبل از تزریق به طور کافی غذا و نوشیدنی سالم میل کنید. حتما همه شما از فواید هیدراته بودن بدن و مصرف مقادیر کافی از آب اطلاعات کامل را دارید ، لازم به ذکر بوده که مصرف آب در این بازه می تواند ، در بهبودی شما عزیزان و دست یابی به نتیجه حاصل از این تکنیک نقش داشته باشد.

عوارض خوابیدن بعد از تزریق

از مهم ترین عارضه ای که خوابیدن بعد از انجام عمل تزریق برای افراد به وجود می آید، بد شکلی و جا به جایی ماده بوتاکس است. چرا که اگر شما بر روی صورت بخوابید باعث ایجاد فشار بر روی ناحیه تحت درمان و در نتیجه حرکت و تغییر حالت آن خواهید شد. با این حرکت ممکن است ماده بوتاکس وارد حفره چشمی شده و باعث بروز افتادگی پلک و دوبینی شود.

در صورت رعایت نکردن مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چه می شود ؟

در صورتی که مراقبت های بعد از تزریق به طور کامل رعایت نشوند ممکن است عوارض شدیدی برای شما به وجود بیاید. یکی از رایج ترین این عوارض عفونت می باشد. در چنین شرایطی بهتر است افراد هیچ ریسکی را قبول نکنند و با رعایت نکات مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس که در متن فوق به آن اشاره شده است از خود در برابر عوارض احتمالی محافظت کنند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
تماس با دکتر