مراقبت های بعد از جراحی بینی

در صورتیکه عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید ، باید به منظور تسریع در روند بهبودی خود نسبت به مراقبت های بعد از جراحی بینی اطلاعاتی دقیق داشته و با رعایت مو به موی آن ها در کسب نتیجه ای رضایت بخش موثر باشید. همانطور که می دانید اولین و مهمترین قدم برای انجام عمل جراحی بینی انتخاب جراح بینی ماهر و با تجربه است ؛ چرا که نتیجه نهایی عمل بینی رابطه مستقیم با میزان دقت و مهارت جراح خواهد داشت. اما مطلب دیگری که می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد ، اقدامات بعد از جراحی بینی است که باید توسط خود بیمار رعایت گردد که در ادامه مقاله دکتر علی شعبانی به آن ها می پردازیم.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی در بابل با دکتر شعبانی

باید توجه داشته باشید چنانچه نزد بهترین جراح بینی شمال عمل شده اما مراقبت های پس از آن را بی اهمیت بشمارید ، امکان دارد سلامتی شما به خطر افتاده و نتیجه جراحی بینی تان تحت تاثیر این بی توجهی قرار بگیرد. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا نسبت به مراقبت های بعد از جراحی بینی آگاهی یابید.

تغذیه بعد از عمل بینی چگونه است ؟

رژیم غذایی یکی از نکات مهمی است که باید پس از داشتن جراحی بینی در نظر گرفته شود و جز مراقبت های بعد از عمل بینی است ، . بدین ترتیب که لازم است در 4 روز اول بعد از عمل رینوپلاستی فقط غذاهای نرم و آبکی همچون سوپ و فرنی میل نمایید. همچنین مصرف آب میوه های طبیعی را نیز در برنامه غذایی خود داشته باشید. پس از گذشت 4 روز در مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید از غذاهای سفره و معمول میل کنید اما با توجه به اینکه فک بالا و بینی با هم ارتباط آناتومیک دارند لذا توصیه می شود غذاهای سفت که نیاز به جویدن های طولانی دارد را تا زمان محکم شدن غضروف های بینی مصرف نفرمایید. همچنین جویدن آدامس نیز تا زمان بهبودی جایز نمی باشد. نمک موجب افزایش ورم می شود بنابراین مصرف آن را در دوران نقاهت عمل بینی خود به صفر نزدیک کنید. علاوه بر این ها می دانید که استفاده از نی و عمل مکیدن ، به بینی فشار می آورد لذا بهتر است تا زمان بهبودی از نوشیدن با نی پرهیز نمایید.

آیا مصرف دخانیات در دوره نقاهت بعد از جراحی بینی مانعی دارد ؟

بله ، جراح بینی باتجربه در بابل به زیبا جویان توصیه می کند در مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی از مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل بپرهیزند. مصرف نیکوتین در این مواقع می تواند سبب ایجاد اختلال در جریان خون شود و روند بهبودی را در بیماران دچار اختلال کند.

ورم بعد از عمل بینی

داشن ورم و کبودی پس از جراحی بینی امری کاملا طبیعی بوده که میزان آن درهمه افراد یکسان نمی باشد. چرا که این عوارض بنا به وسعت عمل هر کس و نیاز وی به اصلاحات بینی او متغییر است. اما مطلب مهم این است که تورم و کبودی پس از عمل بینی با گذشت زمان و به مرور برطرف می گردد که البته مراقبت های بعد از جراحی بینی نیز می تواند رود بهبودی آن ها را سرعت بخشد. به همین منظور پیشنهاد می شود تا 24 ساعت اول پس از جراحی بینی از کمپرس آب یخ بر روی کبودی ها و تورم اطراف بینی استفاده نمایید.

نحوه صحیح خوابیدن به منظور مراقبت بعد از عمل بینی 

یکی دیگر از مراقبت های بعد از جراحی بینی که می تواند از میزان تورم صورت شما بکاهد چگونه خوابیدن بعد از عمل بینی است. به این صورت که برای خروج مایعات میان بافتی و کاهش تورم ، لازم است سر بیمار از بدن او بالاتر باشد بنابراین پیشنهاد می شود به هنگام خوابیدن 2 یا 3 بالش زیر سر خود بگذارید تا سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد.

شستشوی بینی با هدف مراقبت بعد از عمل بینی 

شستشوی بینی با سرم های مخصوص نیز می تواند در مراقبت های بعد از جراحی بینی ، روند کاهش تورم تاثیر گذار باشد ، علاوه بر آن از بروز عفونت در بینی جلوگیری می کند. همچنین با مصرف صحیح آن طبق دستور بهترین پزشک در بابل ، گرفتگی در کانال تنفسی شما به وجود نیامده و می توانید به راحتی از راه بینی تنفس نمایید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

نحوه خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی

به طور کلی عمل خمیازه کشیدن پس از جراحی بینی تاثیری در نتیجه جراحی ندارد اما به جهت جلوگیری از کش آمدن نسوج نرم و احتمالا خونریزی در قسمت بخیه ها ، بهتر است به هنگام رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی در صورت خمیازه کشیدن ، دهان خود را نه خیلی باز و نه خیلی بسته نگاه دارید.

روش صحیح عطسه کردن برای مراقبت بعد از رینوپلاستی

عطسه کردن یک امر طبیعی و البته غیرارادی می باشد. چنانچه شما عمل بینی داشته اید ، در مراقبت های بعد از جراحی بینی، هنگام بروز عطسه سعی کنید به هیچ وجه جلوی آن را نگرفته و آن را از راه دهان تخلیه نمایید ؛ چرا که خروج فشار هوای ناشی از عطسه اگر از راه بینی باشد می تواند به بینی فشار وارد کرده و موجب پارگی بخیه ها شود.

خندیدن بعد از عمل رینوپلاستی

همانطور که می دانید در زمان خندیدن پره های بینی به سمت اطراف کشیده شده و نوک بینی نیز به سمت پایین مایل می گردد. لذا توصیه دکتر علی شعبانی ، جراح بینی بابل به بیماران این است که تا زمان ثابت شدن غضروف های بینی در جای خود بهتر است به صورت کنترل شده بخندند و از انگشتان دست خود برای نگهداشتن گونه ها و جلوگیری از کشیده شدن بیش از حد عضلات به اطراف در مراقبت های بعد از جراحی بینی پیشگیری نمایند.

ورزش بعد از جراحی زیبایی بینی

انجام فعالیت های ورزشی در یک الی دو هفته ابتدایی بعد از عمل بینی ممنوع می باشد. اما با توجه به نظر پزشک زیبا جویان می توانند تمرینات ورزشی خود را در مسافت هایی کوتاه و در بازه های زمانی کوتاه مدت نیز با پیاده روی آغاز کنند و هر چند وقت یک بار به میزان آن بی افزآیند. انجام برخی ورزش ها که دارای تکنیک های ضربه ای می باشد ، ممنوع بوده زیرا ریسک وارد شدن اسیب به ساختار بینی زیبا جویان در این مواقع بسیار زیاد خواهد بود.

بدنتان را بعد از عمل رینوپلاستی هیدراته نگه دارید

به طور معمول تمامی انسان ها باید حدود 8 لیوان آب را روزانه بنوشند ، مصرف مقدار کافی از آب می تواند تاثیرات فوق العاده ای بر روند بهبودی زیبا جویان بگذارد و هر گونه عارضه را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. به همین منظور مصرف آب را هرگز فراموش نکنید.

دارو های خود را در زمان های تعیین شده مصرف کنید

قطعا جراح بینی خوب در شمال دکتر شعبانی در مراقبت های بعد از جراحی بینی داروهایی را برای تسریع بهبودی شما عزیزان توصیه خواهد کرد. بهتر است تمامی دارو های خود را در اسرع وقت استفاده کنید تا روند بهبودی در شما سرعت پیدا کند و به نتیجه ای فوق العاده از عمل بینی خود دست یابید.

عدم قرار گیری در محیط هایی با دمای بالا

افراد می توانند بعد از جراحی رینوپلاستی با استفاده از دوش های دستی ، برای شست و شوی خود استفاده کنند. اما شست و شوی صورت تا یک هفته بعد از عمل ممنوع بوده، و استفاده از آب داغ و قرار گرفتن در محیط هایی با دمای بالا  مانند سونا، جکوزی و سولاریوم ، آفتاب گرفتن در معرض نور خورشید و غیره می تواند سبب افزایش خونریزی در بینی بیمار به هنگام مراقبت های بعد از جراحی بینی شود.

از سرفه و فین کردن بپرهیزید

در مراقبت های بعد از جراحی بینی افراد احساس گرفتگی در بینی خود خواهند داشت ، که بر اثر تورم بافت های داخلی ایجاد شده اند. به همین منظور برای خالی کردن بینی خود هرگز اقدام به فین کردن نکنید. حتی به هنگام عطسه و سرفه بسیار مراقب باشید و دهان خود را باز کرده و به آرامی عطسه کنید.

عدم استفاده از عینک طبی روشی موثر در مراقبت بعد از عمل بینی

توصیه می شود بعد از جراحی بینی و با برداشت گچ تا شش هفته افراد با چشم های ضعیف ، در مراقبت های بعد از جراحی بینی، از عینک های طبی به علت جلوگیری از وارد شدن فشار، دفرمه شدن و یا فرورفتگی بینی به هیچ عنوان استفاده نکنند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی-دکتر علی شعبانی

چگونه بینی خود را شست و شو دهیم ؟

یکی از مراقبت های بعد از جراحی بینی رعایت بهداشت و شست و شوی داخل حفره های دماغ می باشد. به همین منظور افراد باید در روز های ابتدایی با استفاده از قطره های مخصوص و تجویز شده توسط بهترین جراح بینی بابل دکتر علی شعبانی شست و شو دهند. و بعد از گذشت چند روز با بکارگیری از سرم آب نمک این کار را انجام دهند.

چسب چه تاثیری در مراقبت های بعد از جراحی بینی دارد ؟

استفاده مداوم از چسب های بینی می تواند بعد از عمل رینوپلاستی، از ساختار کلی بینی افراد محافظت کند و همچنین هرگونه التهاب تورم  را به مقدار چشمگیری کاهش دهد.

اهمیت مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست ؟

پس از پایان عمل و به دست آمدن هوشیاری ، جراح یا تیم درمان ، مجموعه ای از دستورالعمل ها و اصول مراقبتی را برای بیمار توضیح می دهد تا درد جراحی کنترل شود و ریسک بروز عوارض جانبی آن کاهش پیدا کند با این حال برخی افراد نسبت به این اصول مراقبتی توجه کافی را ندارند این در حالی است که رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی در سلامت و بهبودی زودهنگام بیمار تاثیر بالایی دارد.
برخی از مهمترین نتایج اهمیت به مراقبت های بعد از عمل بینی در بابل عبارت اند از :

1. پیشگیری از عفونت یکی از مهمترین دلایل اهمیت به مراقبت های بعد از عمل بینی
رینوپلاستی به شکل تهاجمی و با ایجاد برش بر سطح پوست انجام می شود بنابراین بدن به طور طبیعی نسبت به آن واکنش می دهد و در صورتی که بیمار به مصرف آنتی بیوتیک ها و تمیز نگه داشتن جای زخم بی توجه باشد در معرض عفونت قرار خواهد گرفت.

2. کاهش تورم و کبودی
اکثر افراد برای مشاهده نتیجه نهایی عمل و تاثیر آن بر زیبایی و تنفس بهتر خود ، تمایل دارند دوران نقاهت را به سرعت سپری کنند و با حذف آثار کبودی و تورم به زندگی طبیعی خود بازگردند ، دستیابی به این هدف با استفاده از کمپرس سرد و نداشتن فعالیت های سنگین به خوبی انجام می شود.

3. حفظ شکل بینی از نتایج توجه به مراقبت های بعد از جراحی بینی در بابل
مراقبت‌های بعد از عمل مانند استفاده از اسپلینت بینی و اجتناب از ضربه به بینی کمک می‌کند تا شکل و فرم بینی به درستی حفظ شود.

4. تسریع در روند بهبود
رعایت توصیه‌ها در مورد تغذیه، مصرف داروها، و استراحت می‌تواند فرآیند بهبود را تسریع کند و نتایج بهتری را به همراه داشته باشد.

5. جلوگیری از عوارض جانبی
عدم رعایت مراقبت های بعد از رینوپلاستی ، می‌تواند منجر به عوارضی مثل خونریزی ، عفونت ، یا تغییرات ناخواسته در شکل بینی شود.

بنابراین ، پیروی دقیق از دستورالعمل‌های بهترین جراح بینی بابل پس از جراحی بینی برای دستیابی به نتایج مطلوب و جلوگیری از عوارض بسیار مهم است به همین جهت توصیه می کنیم با حضور در جلسه مشاوره از دکتر علی شعبانی ، مهمترین مراقبت های بعد از عمل بینی را بشناسید و با اجرای آن ها به سلامت و زیبایی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
الهام
الهام
1 سال گذشته

آیا در ۱۶سالگی میشه عمل کرد ؟

trackback

[…] مراقبت های بعد از جراحی بینی […]

trackback

[…] مراقبت های بعد از جراحی بینی […]

تماس با دکتر